×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

مجلس مجوزی برای گرانی بلیت هواپیما نمی‌دهد

اقتصاد بومی : مجتبی یوسفی با انتقاد از گرانی نرخ بلیت هواپیما در ماه‌های اخیر، گفت: موضوع گرانی بلیت هواپیما در هفته‌های گذشته در کمیسیون عمران مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تمام قد جلوی گرانی بلیت هواپیما ایستاده است، افزود: به طور حتم مجوزی برای افزایش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس نشستی با مسئولان مربوطه با حوزه حمل و نقل هوایی داشته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت بلیت هواپیما که تاکنون رخ داده مجلس با گرانی مجدد در این حوزه مخالف است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در نشستی با وزیر راه و شهرسازی در خصوص نظارت بر حمل و نقل هوایی تذکرات لازم داده شده است، گفت: با توجه به بررسی چند ماهه نرخ بلیت هواپیما در ماه‌های اخیر پیگیر ثبات قیمتی در این حوزه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه رشد نرخ‌ها در حوزه بلیت حمل و نقل عمومی به ضعف نظارت‌ها مربوط است، افزود: نرخ بلیت نیز به سرنوشت کالاهای اساسی و تلاطم قیمتی دچار شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بهانه دیگر گرانی نرخ بلیت هواپیما در شبکه توزیع به ضرورت فروش ۶٠ درصد ظرفیت پرواز مربوط می‌شود، تصریح کرد: ایرلاین‌‌ها در پی مجوز فروش کمتر خواهان اخذ مبالغ کافی از مردم هستند.

وی ادامه داد: به دلیل سیاست‌های غلط در زمان وزارت عباس آخوندی و لحاظ شدن بلیت شناور، بسیاری از مشکلات فعلی رقم خورده است زیرا در نظر گرفتن بلیت شناور برای کشوری است که وقتی وارد فرودگاه می‌شویم اختیارات کافی برای افراد خریدار به اندازه عرضه و تقاضا وجود داشته باشد در حالی که در کشور ما به دلیل محدودیت در عرضه بلیت و ایرلاین‌های محدود قدرت انتخاب وجود ندارد.

یوسفی ادامه داد: وضعیت فعلی فروش بلیت هواپیما در کشور بیشتر به نفع مدیران دولتی است که دولت هزینه‌های آن‌ها می پردازد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاکنون هیچ مجوز افزایش قیمتی داده نشده و هر نوع افزایشی غیرقانونی است.

منبع : آنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.