×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

برخی نمایندگان خوزستانی مانع واگذاری سهام فولاداکسین به فولادخوزستان!

#غلامرضا فروغی نیا#
طبق اطلاع واصله از منابع موثق در حالیکه بیش از یک هفته از امضای قرارداد واگذاری ۶۰ درصد سهام شرکت فولاد اکسین به فولاد خوزستان از سوی علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان می گذرد و در این هفته مقرر بود بر اساس توافق قبلی با محمد شریعتمداری وزیر رفاه این اتفاق مهم سرانجام صورت گیرد ظاهرا مواضع برخی از نمایندگان خوزستانی با چنین اتفاقی در پارادوکس قرار گرفته و به وزیر رفاه فشار آورده اند که فعلا دست نگه دارد!
اینکه چرا و در چه معادله ای می بایستی این نمایندگان نقشی داشته باشند جای تعجب است زیرا که واگذاری سهام فولاد اکسین به شرکت مادری امری منطقی و دارای توجیه اقتصادی بوده و باعث استحکام ۴۰ درصد دیگر سهام که مربوط به گروه ملی است می شود و عملا گروه ملی را نیز از بحران خارج خواهد نمود و دیگر شاهد تظاهرات کارگران این واحد تولیدی و رکود آن نخواهیم بود .
از این حیث رفتار این نمایندگان با هیچ چهارچوبه اقتصادی و حتی امنیتی قابل توجیه نیست.یقینا در آینده نزدیک افکار عمومی در خوزستان پشت پرده این رویدادها را باید پیگیری نماید تا اساسا مشخص شود چه دستهایی تاکنون مانع واگذاری فولاداکسین شده اند .قبل از این تصور می شد سنگ اندازی ها از خارج خوزستان رقم می خورد اما حالا مشخص شده که مشکل این واگذاری به مواضع و منافع برخی در استان گره خورده است!

  1. خوزستان چندصدا

    اینکه برخی نمایندگان یک استان ، اینگونه منافع فردی را بر منافع عمومی استان ارجح می دانند جای بسی تامل داره.
    واقعا تاسف آوره.
    فولاد اکسین که از مرحله زدن کلنگ آن تا چند سال پس از بهره برپاری با همت و.تلاش کارکنان فولادخوزستان هدایت شده ، در این سالها چگونه به تاراج غیرخوزستانیها رفته.
    مسببین این ظلم در محضر خدا تاوان پس خواهند داد

  2. غلامرضا نورایی پور

    ایا تعدادی از نمایندگان خوزستان میدانند که بهترین و پرنفع ترین واگذاری کارخانه فولادی منحصر بفرد در ایران در این چهل ساله به اولین کارخانه تولید فولاد به روش قوس الکتریکی ( فولاد خوزستان ) همین باشد. وجای بسی تاسف دارد که تعدادی نمایندگان خوزستان جلوگیری کنند که این حلقه تکمیل گردد و فولاد خوزستان بجای صادرات اسلب و بلوم با چندین برابر ارزش افزوده برای خود و خوزستان و مردم این خطه زر خیز ورق با ارزشی همچون ورق فولاد اکسین را صادرکند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.