×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

در مناظره دو تن از مسئولین ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری مسائلی در خصوص مدیریت جهاد کشاورزی این استان مطرح گردید که با توجه به عدم حضور وی در این مناظره طی تماسی از سوی پایگاه خبری اقتصاد بومی در این رابطه از روابط عمومی جهاد کشاورزی نظر آنها را در این رابطه جویا شدیم.یکی از مسئولین روابط عمومی این سازمان ضمن دفاع از عملکرد مدیریت گزارشی از عملکرد مجموعه یاد شده را بشرح ذیل بیان نمود:
در پاسخ جهت دفاع از حق و شأن ۲۰۰ هزار خانواده بهره بردار کشاورزی و همکاران صادق بخش کشاورزی در سراسر استان، مختصری از خدمات ارائه شده در بخش کشاورزی و موفقیت ها و دستاوردهای حاصله طی چند ساله اخیر ارائه می شود.
موفقیت های حاصله:
۱-مقام اول تولید محصولات کشاورزی با ۱۶ میلیون تن
۲-مقام اول تولید و خرید گندم به طور پیاپی طی پنج سال اخیر
۳-مقام اول تولید ذرت (۳۸% کشور)، شکر، چغندر قند پاییزه، کلزا، صادرات خرما، گل مریم…
۴-مقام اول جذب تسهیلات بانکی و پرداخت به کشاورزان، دامداران طی چند سال اخیر
۵-مقام اول اجرای مبارزه بیولوژیک
۶-مقام اول اجرای کشاورزی حفاظتی
۷-مقام اول تولید بذور اصلاح شده
۸-تولید بیش از ۹۵% بذور هیبرید دانه های روغنی کشور (مقام اول)
۹-اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان که با پیگیری ریاست محترم جمهوری و موافقت مقام معظم رهبری عملیاتی گردید.
از مناظره کننده محترم می پرسم:
۱-آیا می دانید ۱/۵میلیارد دلاری (۵۰۰۰ میلیارد تومان) که به استان خوزستان جهت اجرای عملیات آب و خاک اختصاص یافته، ۲۵ برابر کل اعتباری است که ظرف ۵۰ سال گذشته به این امر اختصاص یافته است.
۲-آیا می دانید ارزش افزوده زمین کشاورزی که حاصل شده اگر حداقل ۳۰۰ میلیون ریال به ازای هر هکتار در نظر گرفته شود، دارایی کشاورزان خوزستان از محل بالا رفتن قیمت زمین ۸۱۰۰ میلیارد ریال (فقط در فاز اول) افزایش یافته است.
آیا به معنای آن نیست که به کشاورزان مشمول طرح، دولت به ازای هر هکتار ۳۰ میلیون تومان بلاعوض کمک کرده است. حال افزایش تولید محصولات کشاورزی و درآمد حاصل از آن نیز جای خود دارد.
۳- آیا می¬دانید با پیگیری های به عمل آمده فقط ظرف ۴ سال گذشته مبلغ ۵۲۰۰۰ میلیارد ریال (۵۲۰۰ میلیارد تومان) به کشاورزان استان خوزستان از منابع گوناگون تسهیلات بانکی پرداخت شده است. این نشانه ناکار آمدی است؟!
۴- آیا می دانید در سال ۱۳۹۲ پول پرداختی به کشاورزان بابت خرید گندم ۴۰۰۰ میلیارد ریال بود ولی در سال ۱۳۹۵ به ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال رسید (۴۵۰ درصد). آیا نشانه ناکار آمدی است؟!
آیا افزایش تولید گندم از ۱۲۶۱ هزار تن در سال ۱۳۹۲ به ۱۷۵۰ هزار تن در سال ۱۳۹۵ نشانه ناکارآمدی است؟!.
۵-آیا می دانید صادرات گندم خوزستان به خارج از کشور شروع شده و در حال حمل به بندر امام خمینی (ره) جهت صادرات می باشد و ۲۴۰۰۰ تن در تاریخ ۳۰/۲/۹۶ توسط کشتی به عمان صادر خواهد شد؟ این نشانه چیست؟ حتماً به زعم جنابعالی نشانه نا کارآمدی
۶-آیا می دانید ۸ سال کشت چغندر قند در این استان تعطیل شده بود. (کارشناسان و کشاورزان می دانند چغندر طلای چند عیار است)؟ ولی از سال ۱۳۹۲ مجدداً احیاء شده و برداشت امسال به ۷۵۰ هزار تن خواهد رسید؟ و در نتیجه ۲۱۷۵ میلیارد ریال در سال به اقتصاد کشاورزی استان اضافه شد؟ آیااین نشانه ناکار آمدی است؟
۷-آیا پیگیری برای کمک های بلاعوض به ویژه برای توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار و اخذ ۵۰۰ میلیارد ریال فقط در سال ۱۳۹۶ جهت کمک بلاعوض به کشاورزان نشانه ناکار آمدی است؟! توضیح اینکه به کشاورزان به ازای هر هکتار ۷-۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.
۸-آیا تلاش برای برخورداری شهرستان¬های محروم ایذه، باغملک، لالی، اندیکا، مسجدسلیمان، هفتگل، کارون، الوار گرمسیری اندیمشک، شهیون و دزفول از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و به ثمر نشستن این تلاش و تصویب آن، نشانه ناکارآمدی است؟!
۹- آیا تلاش شبانه روزی برای خرید تضمینی میلیون ها تن محصولات کشاورزی طی چند سال اخیر، نشانه ناکارآمدی است؟
۱۰-آیا افزایش ۱۵۴ درصدی خرید دانه روغنی کلزا، افزایش ۳۳ درصدی تولید گوشت مرغ، نسبت به سال ۱۳۹۲، ناکار آمدی است؟!
۱۱-آیا می دانید در سال ۱۳۹۲، ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در حال بهره برداری بخش کشاورزی ۶۵۰ هزار تن بود ولی در سال ۱۳۹۵ به ۹۲۵ هزار تن رسید؟ آیا افزایش ۴۳ درصدی نشانه ناکار آمدی است؟
۱۲-آیا می دانید ظرف ۴ سال گذشته حداقل ۶۰۰۰ دستگاه تراکتور با پرداخت تسهیلات از خطوط ویژه اعتباری به کشاورزان به استان اضافه شده است. از ۱۹۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۹۲ به ۲۵۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۹۵ دستگاه رسید. حتماً این هم نشانه ناکار آمدی است!!!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.