×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

حسین‌زاده معاون استاندار خوزستان : استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، خلاء‌های پژوهشی خوزستان را پر می‌کند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در ماموریت‌هایی که به آن محول شده، موفق عمل کرده است، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی، می‌توان خلا‌های پژوهشی استان را تا حد زیادی پر کرد.

علی‌حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، در آستانه سال‌روز تاسیس جهاد دانشگاهی درباره فعالیت‌های این نهاد انقلابی در طول ۳۷ سال گذشته، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که پس از انقلاب توانسته است در کارهایی که به آن محول شده است، بسیار موفق عمل کند. این نهاد از انتظارات سربلند بیرون آمده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی توانسته است در خصوص ماموریت‌هایی که در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به آن محول شده است، خوب عمل کند. جهاد دانشگاهی خوزستان علی‌رغم فراز و نشیب‌هایی که داشته است، مسیر توسعه و پیشرفت را در زمینه‌های علمی، حوزه‌های پزشکی، مهندسی و علوم انسانی، دنبال کرده است. نمادهای تلاش‌ها و موفقیت‌های این نهاد نیز در استان مشهود است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: یکی از مشکلات استان، خلاءهای پژوهشی هستند؛ باید اثربخشی برنامه‌های اجرا شده در استان مشخص باشد و تنها زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که کارها کاملاً ‌بر اساس یک نگرش کارشناسی و علمی صورت بگیرد. از این حیث در استان در حوزه‌های پژوهشی، کمبودهایی داریم.

حسین‌زاده افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی باید به این مساله توجه کنند تا راه‌کارهایی علمی برای پر کردن خلاءهای استان پیدا کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز با توجه به این مساله، کار را دنبال کنند. با توجه به خلاءهای موجود در استان و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی، فکر می‌کنم این نهاد می‌تواند تا حد زیادی خلاء‌های موجود را پر کند.

وی گفت: با توجه به سابقه و کارهایی که جهاد دانشگاهی در استان انجام داده است، مسئولان باید به این نهاد اعتماد کنند. همین سابقه، یک پشتوانه بسیار عظیم و مثبت برای دستگاه‌ها است. استانداری نیز باید در هماهنگی و نزدیکی دستگاه‌ها با جهاد دانشگاهی تلاش بیشتری کند. اگر کارهای ما بر اساس پژوهش و به صورت علمی دنبال شود، اثربخشی آن برای مردم بیشتر خواهد بود و مطمئناً از هدر رفت سرمایه نیز جلوگیری می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.