×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

پیشرفت اجرای شبکه فاضلاب تهران به ۶۷ درصد رسید

سیدمرتضی احتشامی با اشاره به این‌که در برنامه نهایی شبکه فاضلاب تهران ۱۱ میلیون نفر زیر پوشش قرار می‌گیرند، افزود: طول شبکه قابل اجرا در این طرح ۸۰۰۰ کیلومتر است که تاکنون ۷۰۱۸ کیلومتر اجرا شده و ۹۸۱ کیلومتر از آن نیز باقی مانده است.
احتشامی با بیان اینکه مناطق ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران هم‌چنان در انتظار اجرا و تکمیل پروژه هستند گفت: در شبکه فاضلاب تهران ۲۱۲ کیلومتر خطوط انتقال اصلی وجود دارد که تاکنون ۱۸۹.۵ کیلومتر آن اجرا شده و ۲۲.۵ کیلومتر از آن نیز باقی مانده است.
معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران با بیان این‌که ۲۲ فاز تصفیه‌خانه فاضلاب باید در تهران ساخته شود ادامه داد: تاکنون شش فاز تصفیه‌خانه جنوب تهران اجرا شده، چهار فاز در شرف بهره‌برداری، سه فاز در حال ساخت و ۹ فاز نیز در دست مطالعه است.
او با اشاره به وجود تصفیه‌خانه‌های محلی در تهران گفت: سالانه از این تصفیه‌خانه‌ها ۱۶ میلیون مترمکعب پساب جمع‌آوری می‌شود که این حجم پساب به‌طور کامل برای آبیاری فضای سبز تهران به شهرداری تحویل داده می‌شود.
احتشامی ادامه داد: در شش فاز تصفیه‌خانه جنوب تهران ۲۵۰ میلیون مترمکعب در سال پساب تولید می‌شود که با تکمیل واحدهای ۷و ۸ تصفیه‌خانه ۹۰ میلیون مترمکعب دیگر به آن اضافه می‌شود البته همه پساب تولیدی این تصفیه خانه به دشت ورامین منتقل می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.