×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

پهنای باند مخابرات در استان کرمان به ۵۰۰ گیگ رسید

وی افزود: این توسعه برای مخابرات ۱۲۲ میلیارد تومان هزینه داشت و در طرح توسعه کرمان در مخابرات ایران به تصویب رسید و با هدف تامین پهنای تمامی نقاط این استان اجرا شد.
حسینی یادآور شد: پس از شیوع ویروس کرونا، یکی از خواسته های روستاییان که تا قبل از آن فقط خواسته برقرای تماس تلفنی داشتند، به دستیابی به اینترنت پر سرعت تغییر یافت که برای تحقق این امر مستلزم توسعه زیرساخت های لازم است .
مدیر مخابرات منطقه کرمان اذعان داشت: ارسال صدا با ۲ مگابیت پهنای باند در روستاها انجام می شود اما اکنون در روستاها برای پوشش اینترنت به ۱۰۰ مگابیت پهنای باند نیاز داریم.
حسینی با بیان این مطلب که احداث سایت موبایل در شهر کرمان به بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد،افزود:درآمدهای کوتاه مدت احداث سایت با توجه به هزینه های سرمایه گذاری پاسخگو نیست و لازم است شهردار جدید و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در دادن مجوز همکاری و تعامل را با مخابرات داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به زیرساختهای انجام شده در زمینه واگذاری تلفن همراه و ثابت در استان کرمان گفت:در حال حاضر ۱۱۰۰ سایت تلفن همراه در استان کرمان داریم و ۰۰ هزار خط تلفن ثابت در استان کرمان واگذار شده است و روستاهای دارای ارتباط استان کرمان چهار هزار و ۸۳۰، روستاهای دارای تلفن همراه پنج هزار و ۷۴۲ و تلفن خانگی سه هزار و ۶۱۷ روستا هستند، مشترکان دائمی همراه اول ما ۷۰۰ هزار و اعتباری ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مورد هستند که در مجموع به سه میلیون و ۶۰۰ هزار سیم کارت واگذار شده می‌رسند و توانسته این با پهنای باند خوبی که اجرا شده قطعی ارتباطات شهرستان ها را به حداقل رساندیم.
وی در پایان یادآور شد: تعرفه های مخابرات در مدت ۱۸ سال گذشته هیچ گونه افزایشی نداشته اما هزینه های ارزی و ریالی ما افزایش یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.