×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

گزینه استانداری خوزستان به سمت واقع بینی

در حالیکه ظرف روزهای اخیر تغییر برخی از استانداران کشور جدی شده است و حتی یکی از استانداران ظرف روز گذشته معرفی گردید چگونگی انتخاب گزینه استانداری خوزستان نیز بار دیگر حول و حوش نام تعدادی از افراد منتخب دور می زند.
واقعیت این است که استاندار فعلی جناب دکتر خلیلیان علیرغم حاشیه های مثبتی مثل «استانداری ویژه» نتوانست انتظارات لازم را تحقق بخشد.
استانی که به عنوان مهمترین تامین کننده اقتصاد ملی می بایستی از اقتدار لازم در سهم‌خواهی بودجه و اعتبارات و همچنین رویکرد به سمت سرمایه‌گذاری های ضروری برخوردار باشد عملاً ظرف این مدت گرفتار دسته‌بندی‌های داخلی ،از توجه لازم بی بهره بوده است.
حال که یک سوم از زمان دولت جناب رئیسی سپری شده و اتفاق مهمی در استان هم مشاهده نشده به نظر می رسد تغییر و دگرگونی در دستگاه استانداری این استان از بدیهی ترین رویداد ها می تواند تلقی شود. هرچند گزینه جانشین نمی‌بایستی در مدت زمان باقی مانده از مسئولیت دولت فعلی را به رتق و فتق و آشنایی و آزمون و خطا سپری نماید.
باید توجه داشت که در میان گزینه های مطرح و با در نظر گرفتن همه ویژگی های مورد نیاز منطقه اینک می توان به «دکتر رضا فتوحی» معاون اقتصادی استانداری خوزستان به عنوان منطقی ترین جانشین نظر افکند.
فتوحی طی مدت حضور در استانداری و در پوشش وظایف این دستگاه موثر ، کاریزمای خود را بخوبی نشان داده است و بی دلیل نیست اگر بگوییم نواقص ارتباطات همه دستگاه استانداری را تاکنون وی به دوش گرفته است و با انرژی مضاعف تلاش داشته سرپلی میان استانداری ،مردم ،نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی باشد.
همین ویژگی با توجه به تجربه گرانبار این مدت در ایجاد توازن مناسبات یاد شده سرمایه بی‌بدیلی است که سرعت لازم برای بهره مندی از بقیه مدت خدمات دولت جناب رئیسی را به سرانجامی مقبول هدایت نماید.
به نظر می رسد اجماع فرهیختگان و نخبگان منطقه بر نام دکتر رضا فتوحی بالاخص در شرایط موجود موقعیت اطمینان‌بخشی برای تثبیت سهم خوزستان در بودجه سال آینده که هم اینک در مجلس مطرح است خواهد بود. از این جهت و بدون از دست دادن فرصت می بایستی از این فرد پرتلاش حمایت لازم را به عمل آورد قبل از اینکه از پایتخت فردی جدید وارد نظام اجرایی منطقه شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.