×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

در دور دوم سفر به خوزستان بیش از ۲۰۰ مصوبه به تصویب رسید / ارزیابی مدیران ادامه خواهد داشت

سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دور اول سفر هشت هزار میلیارد تومان مصوبه به تصویب شد و مدیرانی که در حوزه آن‌ها کار تعریف شده موظف شدند که در کنار دیگر مدیران آن‌ها را پیگیری کنند.

وی افزود: در دور دوم سفرها بیش از ۲۰۰ مصوبه به تصویب رسید که بر اجرایی شدن آن‌ها نظارت و پیگیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: با توجه به ظرفیت استان می‌توان اقتصاد گردشگری و کشاورزی را تقویت و خواست مردم یعنی ایجاد اشتغال را محقق کرد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با کشورهایی که ارتباط اقتصادی داشتیم تا ۵ برابر ارتباط افزایش داشت، ادامه داد: طرح بزرگی در حوزه برق در خوزستان انجام شد که بیش از ۳۰۰ مگاوات به ظرفیت شبکه برق کشور اضافه خواهد کرد در گام بعدی به ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد داشت.

آبرسانی به ۱۷۶ روستا در دور دوم سفر

رئیسی اضافه کرد: تاکنون در دولت سیزدهم به یک هزار و ۷۰۰ روستا آبرسانی شده و در این سفر ۱۷۶ روستای دیگر آبرسانی شد و تا پایان دولت تلاش خواهیم کرد به ۱۰ هزار روستا برسد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته اقداماتی که در حوزه پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها انجام شد به اندازه دولت قبلی بود، گفت: پالایشگاه گاز هویزه علاوه بر جمع آوری گازهای مشعل ۲۵۰ میلیون فوت متر مکعب روزانه به شبکه گازی اضافه می‌کند که در آینده این میزان تا ۲ برابر قابل افزایش است.

رئیس جمهور عنوان کرد: این پالایشگاه علاوه بر تامین خوراک پتروشیمی‌ها، ۱۶۰ مگاوات برق را به شبکه می‌افزاید و به کاهش آلودگی زیست محیطی را نیز به دنبال دارد.

تقویت همکاری شرکت‌های دانش بنیان با شرکت‌های نفتی

وی تصریح کرد: در حوزه نفت و گاز نیز حضور شرکت‌های دانش‌ بنیان بسیار فعال بوده و در حال حاضر ۵۰۰ شرکت دانش بنیان با شرکت‌های نفتی قرارداد دارند.

رئیسی افزود: دولت در ۲ بخش مبازره با بسترهای فساد و برخورد با موارد فساد را دنبال می‌کند. در زمینه مبارزه با بسترهای فساد سامانه‌هایی که برای امور مختلف فعال شده و به صورت یکپارچه به هم متصل شده‌اند که از فساد جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش‌های نظارتی نیز هر فسادی انجام شود با آن برخورد خواهد شد، اضافه کرد: مدیران اجرایی همواره تحت ارزیابی قرار می‌گیرند و طی ارزیابی در این سفر ۱۵ مدیر خوزستان تغییر خواهند کرد و این ارزیابی ادامه خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.