×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

انتشار ۴۴۴۴ مین شماره ی روزنامه صبح کارون

در شرایطی که هر روز تحولات حوزه اطلاع رسانی تحت تاثیر تکنولوژی به گونه ای جدید برای مخاطبان گسترده رقم می خورد ،مقوله روزنامه نگاری مجبور است خود را با این شرایط تطبیق دهد.
پرهزینه شدن انتشار روزنامه و فاصله زمانی چاپ و در اختیار مخاطب بودن به فرصت های از دست رفته این حرفه افزوده و شکاف عرضه و تقاضای این محصول فرهنگی را عمیق تر ساخته است.با این وصف روزنامه هنوز هم «سندیت» خود را در مقایسه با فضای مجازی حفظ نموده است.
وقتی روزنامه در زمان مشخص چاپ و در اختیار مخاطب قرار می گیرد ،دیگر نمی توان محتوای آن را دگرگون نمود. این اتفاق جزئی از تاریخ می شود. از این جهت اخبار،گزارشات، بیانیه ها ، اطلاعیه ها و ثبت تغییرات موسسات در این اوراق، مکتوب و محفوظ باقی می مانند و دلیلی برای حفظ تاریخ می گردند.
، بعلاوه خبر ،گزارش ،تحلیل ،یادداشت و مقالات اختصاصی می توانند بخشی از تولید محتوای روزنامه باشند که به حلاوت، تازگی و قدرت مفاهمه روزنامه در قیاس با رسانه های دیگر ،به آن برتری می دهد.
حال با این مقدمه و در این ایستگاه اگر بخواهیم به روند ۲۶ سال تولید محتوا و انتشار یک نشریه محلی در قواره ی «صبح کارون» آنهم در گستره ی استان خوزستان بپردازیم می‌توان این مدت را به عنوان یک مستند محفوظ و برای بررسی و تحلیل سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی یک مقطع تاریخی معیار قرار داد.
دست اندرکاران صبح کارون تلاش داشته در انتشار ۴۴۴۴ شماره با صداقت ، ضمن انعکاس رویدادها آنچه برای بروز حلقه ی «امید» در کالبد استان خوزستان و ساکنان آن ضروری است را در طبق اخلاص نهاده و عرضه نماید به این امید که هر روز بهتر از روز گذشته باشد.
انتشار این محصول فرهنگی دستاورد مجموعه ای است که از تولید محتوا ،صفحه آرایی، توزیع و هماهنگی اداری تا چاپ و انتشار، در آن سهیم بوده اند و می بایستی به همه این عزیزان خسته نباشید گفت.
افرادی که در این سلسله شماره بسیاری‌شان حالا درکنارمان حضور ندارند اما رد آنها ونقش ماندگارشان در فرهنگ منطقه باقی است.
در انتها باید تاکید کرد ؛ «امید» حلقه ای است که علیرغم سختی های امروز در تولید و انتشار محصولات مکتوب باز هم می تواند ما را برای رقم زدن به آینده ای شایسته همراه باشد.
فرزانه پازیار
مدیر مسئول

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.