×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

منطقه آزاد اروند در مساله گردشگردی معکوس عمل می کند!

با توجه به اظهارات مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند،با وجود تردد روزانه حدود ۲ هزار نفر از اتباع کشور عراق از مرز شلمچه، سهم گردشگری در منطقه آزاد اروند صفر است. این امر نشان می‌دهد که این منطقه در حوزه گردشگری با چالش‌هایی مواجه است که باعث عدم جذب گردشگران و بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری منطقه شده است.

فعالیت گردشگری به عنوان یکی از مهم­ترین فعالیت‌های اقتصادی در جهان امروز قلمداد می‌­شود که توجه اغلب کشورهای جهان را به خود جلب کرده است.

درآمدهای چند صد میلیاردی این فعالیت، اکثر کشورها را وا داشته که به هر نحو ممکن حداکثر بهره برداری را از فرصت پیش آمده ببرند و سهم بیشتری از درآمدها را نصیب خود کنند، این درحالی است که بعد اقتصادی تنها ویژگی گردشگری نیست بلکه موضوع از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی و … قابل تعمق و بررسی است.

ضعف در برنامه ­ریزی و نبود استراتژی­‌های توسعه و همچنین ضعف در بخش اجرا و فضای کارآفرینی و… باعث شده است تا گردشگری در این منطقه به عنوان پیش برنده سبک زندگی ایرانی- اسلامی شناخته نشود و جایگاه واقعی خود را به دست نیاورد.

این در حالی است که رهبر انقلاب در دیدار مردمی با مردم استان شیراز در مورخ اردیبهشت ۱۳۸۷ می فرمایند :من تصورم این است که اگر مسئولین کشور بتوانند از همین مسئله گردشگری به شکل درست با تبلیغات صحیح و جهت گیری صحیح استفاده کنند، درآمد آن کشور را از همه بخش های دیگر بی­‌نیاز می‌کند./فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.