×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

پیام تبریک شهردار آبادان به مناسبت فرارسیدن ۹ آبان ماه سالروز حماسه غرور آفرین کوی ذوالفقاری

شکست تاریخی رژیم جنایتکار بعث در کوی ذوالفقاری آبادان رخدادی تاریخی و ماندگار است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری آبادان؛ «یاسین کاوه‌پور» در پیامی فرارسیدن ۹ آبان ماه سالروز حماسه غرور آفرین کوی ذوالفقاری را تبریک گفت.

متن پیام شهردار آبادان به شرح ذیل می‌باشد :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آبادان شهری است که حدود یک سال در محاصره بود، ولی هرگز سقوط نکرد.

در هنگامه آتش و خون و تجاوز همه جانبه ارتش جنایتکار بعث عراق که از همه سو شهر مقاوم آبادان را به محاصره در آورده بود و پس از گذشت ۵ روز از تسخیر خرمشهر با زدن پل بر روی رودخانه بهمنشیر، تصرف این شهر استراتژیک را لحظه شماری می کرد؛ مردم شجاع، غیور و شهادت طلب آبادان به همراه رزمندگان سلحشور سپاهی، ارتشی و بسیجی با خلق حماسه کوی ذوالفقاری در نهم آبان سال ۱۳۵۹، بسان ذوالفقار مولا و مقتدایشان علی(ع) در خندق و خیبر بر متجاوزان فرود آمدند و با تار و مار کردن آنان، صدام و صدامیان را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام گذاشتند.

حماسه کوی ذوالفقاری، این مقاومت سترگ مردمی که با خون جوانان جسور و جان برکف آبادان و دیگر دلیرمردان این مرز و بوم به منصه ظهور رسید مصداق عینی آیه شریفه «کَمْ مِنْ فِئَهٍ قَلِیلَهٍ غَلَبَتْ فِئَهً کَثِیرَهً بِإِذْنِ اللَّهِ» بود که قلیلی از مردم و رزمندگان با دستان خالی و حداقل امکانات بر کثیری از دشمنان با حداکثر امکانات و مدرن­ترین تسلیحات اهدایی قدرت‌های غرب و شرق غلبه کرد.

شکست مفتضحانه دشمن در کوی ذوالفقاری آبادان که نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و از صحنه های عاشورایی این حماسه جاوید است، این حقیقت را یک بار دیگر به اثبات رساند که با توکل به خدا و سلاح وحدت، معنویت و شهادت طلبی می توان بزرگترین تهدیدات را دفع و نقشه شوم دشمن را نقش بر آب کرد.

حماسه مردم آبادان در کوی ذوالفقاری با ابتدایی ترین امکانات و تجهیزات مقابل ارتش بعث عراق، یک رخداد تاریخی و ماندگار در تاریخ با عظمت کشور و ملت ماست که باید برای همیشه ماندگار و به نسل های بعدی انتقال داده شود.

اینجانب در چهل و سومین سالروز حماسه غرورآفرین کوی ذوالفقاری آبادان با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای این حماسه جاوید و تجلیل و تکریم از مردم دلیر و مقاوم آبادان و همه رزمندگان سلحشوری که در این نبرد تاریخی ایفای نقش نمودند از خداوند سبحان توفیق ادامه راه آن شهیدان والا مقام و خدمت صادقانه به ملت بزرگوار ایران به ویژه مردم ولایتمدار، انقلابی، همیشه در صحنه و شهیدپرور آبادان مقاوم را مسالت می نمایم.

 

والسلام علیکم

یاسین کاوه‌پور – شهردار آبادان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.