×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

خلبان آمریکایی که مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خودسوزی کرد، جان باخت

یورونیوز: پلیس واشنگتن اعلام کرد یک افسر نیروی هوایی ایالات متحده که بعد از ظهر یکشنبه ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در اعتراض به جنگ غزه مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خود را به آتش کشیده بود، سرانجام در اثر شدت جراحات جان باخت.

این مرد که لباس‌ نظامی به تن داشت، در ویدئویی که بصورت زنده در اینترنت پخش می‌کرد، گفت: «من دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود.»

به گزارش نیویورک تایمز، او سپس مایعی شفاف را روی خود ریخت و با فریاد «فلسطین را آزاد کنید» خود را آتش زد.

این مرد پس از مهار آتش توسط افسران سرویس مخفی ایالات متحده به بیمارستانی در همان منطقه انتقال یافت و در همان زمان یک سخنگوی اداره پلیس واشنگتن وضعیت وی را «وخیم» اعلام کرده بود.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره هویت او منتشر نشده است. یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا تایید کرد که این حادثه مربوط به یک خلبان مشغول به کار بوده است و شبکه خبری «ان‌بی‌سی» نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده نوشت که جزئیات بیشتر پس از اطلاع‌رسانی ارتش به خانواده‌اش منتشر خواهد شد.

از زمان آغاز حمله اسرائیل، سفارت این دولت در واشنگتن هدف اعتراضات مخالفان جنگ غزه بوده است. این در شرایطی است که طرفداران اسرائیل و حامیان فلسطینی‌ها در ماه‌های اخیر در ایالات متحده بارها اقدام به برگزاری تجمع کرده‌اند.

از آن زمان نیروهای اسرائیلی یک کارزار نظامی در غزه به راه انداختند که به گفته مقامات بهداشتی تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار شهید برجا گذاشته است.

اسرائیل قاطعانه ادعاهای مرتبط با «نسل‌کشی» در غزه را رد کرده و می‌گوید عملیات نظامیانش در جنگ با حماس «مطابق با قوانین بین‌المللی» است.

پیش‌تر در ماه دسامبر نیز یک معترض با پرچم فلسطین مقابل کنسولگری اسرائیل در آتلانتا خود را به آتش کشیده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.