×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

نیویورک‌تایمز:جایگاه جهانی آمریکا درست همراه با تل‌آویو سقوط خواهد کرد

ستون‌نویس سرشناس نشریه نیویورک‌تایمز در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا و سکنه اراضی اشغالی فلسطین گفت: «من شاهد فرسایش سریع جایگاه اسرائیل و مقبولیت آن که به سختی طی چندین دهه ایجاد شده، در میان متحدانش هستم. اگر بایدن مراقب نباشد، جایگاه جهانی آمریکا درست همراه با تل‌آویو سقوط خواهد کرد.»

به گزارش خبرآنلاین، «توماس فریدمن» تحلیلگر و ستون‌نویس روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی می‌نویسد: فکر نمی‌کنم اسرائیلی‌ها یا دولت بایدن به‌طور کامل از خشمی که در سراسر جهان به‌وجود آمده است و در عین حال توسط رسانه‌های اجتماعی در مورد کشته شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی، به‌ویژه کودکان، با سلاح‌های ایالات متحده موج می‌زند، استقبال کنند. حماس حرف‌های زیادی برای پاسخ دادن به شروع این تراژدی انسانی دارد اما اسرائیل و آمریکا بیشتر مقصر هستند.

این تحلیلگر می‌گوید: آشکار است که خشم مردم از جنگ غزه در جهان عرب در حال جوشش است و من این قضیه را بارها توسط دوستان، رهبران تجاری و خبرنگاران در سفر هفته گذشته‌ام به دهلی‌نو شنیده‌ام. تلفات غیرنظامیان در یک جنگ نسبتا کوتاه مشکل‌ساز خواهد بود اما هنگامی که بسیاری از غیرنظامیان در جنگی توسط اسرائیل بدون افق سیاسی کشته می‌شوند و سپس بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به جهان می‌گوید که اسرائیل اکنون قصد تصاحب کرانه باختری و غزه را دارد، جای هیچ تعجبی باقی نمی‌ماند که دوستان اسرائیل از او دور و درماندگی تیم بایدن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا،توماس فریدمن می‌نویسد: هر روز درخواست‌های جدیدی برای محرومیت اسرائیل از مسابقات یا رویدادهای بین‌المللی آکادمیک، هنری و ورزشی مطرح می‌شود. بسیاری از دوستان تل‌آویو اکنون فقط برای آتش‌بس دعا می‌کنند تا با سوالی از سوی شهروندانشان مبنی بر علت بی‌تفاوتی آنها نسبت به جنگ غزه مواجه نشوند.

این ستون‌نویس روزنامه نیویورک‌تایمز در پایان نوشت: من معتقدم تل‌آویو چندین دهه دیپلماسی را به خطر انداخته است تا جهان را متقاعد کند که «حق» تعیین سرنوشت و «دفاع» از خود یهودیان به رسمیت شناخته شود و فرصت تشکیل ۲ دولتی برای فلسطینی‌ها را سلب کند. تکرار می‌کنم که این مسئله دولت بایدن را در موقعیتی غیر قابل دفاع قرار می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.