×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

احداث سایت فولادسازی با اشتغال‌زایی ۹ هزار نفر

علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در جمع خبرنگاران بسیج رسانه سخنانش را با وصف مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) پیرامون خبرنگار آغاز کرد: «اگر زحمات شما نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود. شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.» تولیدکنندگان و خبرنگاران در جبهه جهاد اقتصادی و جهاد تببین با هدف مشترک امیدآفرینی فعالیت می‌کنند. انعکاس اخبار صحیح، در نظر گرفتن پیشرفت کشور و مقابله با رسانه‌های معاند از مصداق‌های امیدآفرینی هستند.
وی در ادامه گفت: تولید فولاد یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی کشورهاست. ایران اسلامی در میان ده کشور تولیدکننده فولاد است. صنعت فولاد در کنار نفت و پتروشیمی، جز صنایع ارزآور کشور است و دو میلیون تَن در زنجیره ارزش فولاد یعنی از معدن تا نورد در کشور فعالیت می‌کنند. فولاد اکسین خوزستان با دو هدف اقتصادی و اجتماعی احداث شد و تا به امروز توانسته با تکیه بر دانش فنی و منایع انسانی متخصص،در هر دو جبهه موفق باشد.

محمدی با بیان این جمله که فولاد اکسین در میان ده تولیدکننده برتر ورق‌های عریض جهان قرار دارد، افزود: فولاد اکسین تنها تولیدکننده‌ی ورق‌های خاورمیانه و جز شش شرکت دنیا است که با عملیات حرارتی محصول تولید می‌کند. محصولات نهایی کشور منحصر به فرد بوده و توانسته کشور را از واردات ورق‌های صنعت نفت و گاز بی‌نیاز کند. از طرفی با توجه به مرغوبیت محصول، به هجده کشور جهان و سه قاره صادرات داشته باشد.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان اشاره‌ای هم به افزایش صد در صدی سود شرکت داشت و ادامه داد: یکی از ارکان ارتقا تولید، نگه داشتن تولید است. بدان معنا که اگر رکوردی ثبت شود در ادامه این مقدار حفظ شود. تولید این شرکت در هشت ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد بیست و پنج درصدی همراه بود. از طرفی سود خالص رشد صدرصدی را تجربه کرد. مجموع سود سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود. سود هشت ماهه نخست امسال، سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که انتظار داریم، این مقدار تا پایان سال به پنج هزار میلیارد تومان برسد. ظرفیت اسمی فولاد اکسین یک میلیون و پنجاه هزار تُن است. تولید شرکت در سال ۱۴۰۰ هفتصد هزار تُن بود که این مقدار در سال گذشته به ۶۵۰ هزار تُن رسید. با برنامه‌ریزی انجام شده، این مقدار به هشتصد هزار تُن می‌رسد.

وی از احداث سایت فولادسازی اکسین خبر داد و افزود: مواد اولیه شرکت از فولاد مبارکه، هرمزگان و فولاد خوزستان تامین می‌شود. با توجه به بیست درصد از هزینه‌ها صرف حمل مواد اولیه می‌شود و از طرفی ممکن است، شرکت‌های تامین‌کننده به سمت تکمیل زنجیره فولاد حرکت کنند، تصمیم گرفته شد، سایت فولادسازی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن در مجاورت کارخانه احداث شود. با راه‌اندازی سایت دو هزار تن به طور مستقیم و هفت هزار تن به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

محمدی اشاره‌ای به آماده‌کاری تجهیزات فولاد اکسین داشت و گفت: طبق استاندارد جهانی، ضریب آماده‌‌کاری تجهیزات در صنعت فولاد، هفتاد و نه درصد است. با تلاش و همت مثال‌زدنی کارکنان شرکت فولاد اکسین، این مقدار به نود و پنج درصد رسید.

مدیرعامل فولاد اکسین از تامین دو هزار تُن ورق‌های مورد نیاز پل عناوچه در راستای عمل به مسؤلیت‌های اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: در کنار تولید پایدار، همواره از عمل به مسؤلیت‌های اجتماعی غافل نبودیم. اهدای چهار هزار بسته معیشتی، تامین دو هزار بسته آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخورار و اعزام تیم‌های پزشکی به صورت ماهانه به مناطق محروم بخشی از فعالیت‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان است. کارکنان ایثارگر جذب شرکت شدند. در نظر داریم کارکنان پروژه‌‌ای را از طریق برگزاری آزمون با هدف اشتغال پایدار جذب کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.